Limit wydatków w kampanii prezydenckiej w górę

W myśl Kodeksu wyborczego komitety wyborcze mogą wydatkować na kampanię wyborczą wyłącznie kwoty ograniczone limitem, którego wysokość jest wyznaczona kwotą 60 groszy przypadającą na każdego wyborcę w kraju ujętego w rejestrze wyborców. Od dziś - w związku z wejściem w życie rozporządzenia ministra finansów – kwota ta wzrosła o 6,4%. 

 Państwowa Komisja Wyborcza ogłasza w formie komunikatu w „Monitorze Polskim” i podaje do publicznej wiadomości liczbę wyborców ujętych w rejestrach wyborców na terenie całego kraju według stanu na koniec kwartału poprzedzającego dzień ogłoszenia postanowienia o zarządzeniu wyborów.

Na ogłoszenie liczby wyborców PKW ma 14 dni od dnia zarządzenia wyborów.

Możliwe podniesienie limitu wydatków

W przypadku wzrostu wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem o ponad 5% minister finansów podwyższa kwotę limitu wydatków komitetow wyborczych  w stopniu odpowiadającym wzrostowi tych cen.

Wzrost na podstawie danych GUS

Wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem o ponad 5% jest ustalany na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego ogłaszanego w „Monitorze Polskim” do 20 dnia pierwszego miesiąca każdego kwartału.

Kwota limitu wydatków wyższa o 6,4%

Za sprawą rozporządzenia ministra finansów, które weszło dziś w życie, kwota limitu wydatków komitetów wyborczych w wyborach prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej została podwyższona o 6,4%. W efekcie limit wydatków na kampanię wyborczą w wyborach prezydenckich wzrośnie z 60 do 64 groszy na każdego wyborcę w kraju ujętego w rejestrze wyborców.

Rejestr zmian

  • Data utworzenia

    12-07-2018 16:26

    Wprowadził:

    Wojciech Sebastian Dąbrówka

  • Data modyfikacji

    12-07-2018 17:00

    Wprowadził:

    Wojciech Sebastian Dąbrówka